به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بهترین راه درمان بیماری کبد چرب

خوردن خیار در شب  می‌تواند از ابتلا به کبد چرب پیشگیری کند زیرا اثرات منفی غذاهای مصرف شده در طول روز را کاهش می‌دهد !

 با این میوه کبد چرب نمی گیرید/در اتاق سرد بخوابید، تا سالم بمانید/کم خونی را جدی بگیرید/میوه ای برای

پیشگیری از خشکی پوست در فصل سرما

نوشیدن هشت لیوان آب در طی روز، اجتناب از دوش گرفتن با آب داغ به مدت طولانی، استفاده از صابون‌های گلیسیرین دار، استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و حفظ رطوبت محل زندگی از جمله راهکارها در پیشگیری از خشکی پوست در این فصل به شمار می رود. ویتامین C موجب افزایش جذب آهن  می شود کمبود هر یک از این مواد مغذی منجر به خشک شدن پوست خواهد شد. برای جلوگیری از خشکی پوست به ویژه در فصل‌های خشک یا سرد سال مصرف مرکباتی همچون پرتقال، نارنگی، لیموترش، گریپ فروت توصیه می شود.

 در اتاق سرد بخوابید، تا سالم بمانید

دمای اتاق خواب باید ۶۰ تا ۶۷ درجه ی فارنهایت باشد تا یک خواب عالی داشته باشیم. اگر دمای اتاق، بیشتر از ۷۵ درجه یا کمتر از ۵۴ درجه بشود، می تواند منجر به بیخوابی شود.

با این میوه کبد چرب نمی گیرید/در اتاق سرد بخوابید، تا سالم بمانید/کم خونی را جدی بگیرید/میوه ای برای  

دیابت  نوع 2 چیست؟

دیابت نوع دو به مرور زمان ایجاد می شود و معمولاً در سن بعد از میانسالی ظاهر می‌شود. این نوع دیابت، معمول ترین نوع دیابت است و وقتی شروع می‌شود که بدن در مقابل انسولین مقاومت بیشتری نشان می‌دهد و کارآیی بدن در مقابل تنظیم قندخون کاهش پیدا می کند. به مرور این مسئله باعث بالا رفتن میزان قندخون می شود و اگر به آن توجهی نشود امکان دارد به مشکلات جدی تری منتهی گردد.

 کم خونی را جدی بگیرید

اکثر زنانِ مبتلا به آلزایمر، در جوانی مبتلا به کم خونی بوده‌اند! فقر آهن موجب پایین آمدن اکسیژن مورد نیاز سلول‌های مغزی و تخریب زود هنگام آنها می‌شود.

نسخه  "افسردگی و استرس "  را با این میوه بپچید

طالبی یکی از منابع سرشار از ویتامین C است که به از بین بردن استرس و فشارهای روحی کمک بسیاری می‌کند. در واقع استرس برای ساعت های متمادی میزای ویتامین C را در غده آدرنال کاهش می دهد و به همین خاطر بهتر است از مواد غذایی حاوی ویتامین C استفاده شود.

 با این میوه کبد چرب نمی گیرید/در اتاق سرد بخوابید، تا سالم بمانید/کم خونی را جدی بگیرید/میوه ای برای

سوزش سر دل دارید؟ این خوراکی ها را نخورید!

شکلات حاوی کافئین و محرک های دیگری مانند تئوبرومین باعث رفلاکس یا سوزش معده می شوند. تئوبرومین نوعی متیل گزانتین است که مانع تنگ شدن ماهیچه اسفنکتر تحتانی می شود و به این ترتیب به شکل مستقیم احتمال رفلاکس شدید اسید را افزایش می دهد.

 این توصیه ها را جدی بگیرید

مصرف سیب رنده شده با دارچین باعث افزایش مقاومت بدن و محافظت از ابتلا به بیماری می شود،کم کردن مقدار غذا به افزایش مقاومت بدن و پیشگیری از آنفلوآنزا کمک می کند چرا که مانع تجمع سموم در بدن می شود. کاهش مصرف تخم مرغ پخته و نیمرو به افزایش مقاومت بدن کمک می کند.

 چرا باید غذای بخارپز بخوریم؟

بخارپز کردن یکی از انواع پخت و پز سالم است که در این روش مواد مغذی از ماده غذایی خارج نمی شود، به عبارت دیگر بخارپز کردن مواد غذایی باعث می شود ۵۰ درصد مواد مغذی بیشتر از بقیه روش ها حفظ شود.

 با این میوه کبد چرب نمی گیرید/در اتاق سرد بخوابید، تا سالم بمانید/کم خونی را جدی بگیرید/میوه ای برای

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.